Wednesday, December 16, 2009

cinta pada alam semesta.


Kerdipan kelopak memohon simpati.Titisan airmata mencuci gelodak hati. Tiupan bayu merangkul duka di hati. Aku terkedu bila aku melihat matahari mula terbenam. Adakah kau akan muncul esok pagi wahai sang suria. Aku terusik bila sang pelangi memancarkan berbagai warna...aduh cantiknya...Aku teruja bila awan menitiskan air hujan . Oh tuhan semua kejadian alam ini ada sesuatu yang ingin kau ceritakan. Adakah kita mengambil iktibar dengan kejadiannya atau kita lupakan akan kewujudannya kerana alpa dengan nafsu dunia...


Adakalanya aku rindukan deruan ombak dan aku juga rindukan pasirmu yang putih. Bila aku lihat anak - anak berlari menyusuri pantai, ketenangan akan muncul secara tiba-tiba tanpa di undang. mata adakalanya

No comments:

Post a Comment